Sambos, Halmstad, söka jobb.

Nu är det väl dags att skriva lite här igen. Det händer så mycket nu, så det är inte mycket tid över.

Just nu sitter jag utomhus i Halmstad och njuter av solskenet. Det är så extremt varmt så man får värsta sommarkänslorna! Ingen snö någonstans. Men sen är det bara imorgon kvar och sen åker jag till Skottland. Linus och jag har lite smått panik. Det känns verkligen som att vi flyttat ihop nu och sen ska man behöva skiljas igen (känns konstigt att säga att vi ska bli sambos... det känns större än att säga att vi ska flytta ihop haha). Vi var och storhandlade i måndags för 700 kr, så nu är kylen full! Och nu var jag precis och handlade på en fruktmarknad här på torget. Sjukt mycket billigare där än i matbutikerna ju. Där kostade bananerna 9.90 kilot istället för 19.90. Galet!

Jag har även varit och sökt massa sommarjobb nu i butiker. 14 cv:n och sommarbrev lämnade jag ut idag och tänker lämna ut kanske 5 till imorn. Verkar lite kört... Många har redan alla sommarjobbare klara och de som inte har det vill gärna ha någon med butiksvana! GAH! Var ska man få butiksvana ifrån om man aldrig kan börja någonstans? Men en gubbe och jag kom väldigt bra överens. Han som jobbade på hälsobutiken "life". Där skulle jag så sjukt gärna vilja arbeta och han verkade tycka att det var bra att jag skulle läsa till hälsopedagog i höst. Så han sa "kom gärna in och tjata om jag glömmer att kontakta dig!". Så hoppas, hoppas, hoppas!

Btw, imorse testade jag min "non-stick cooking liner". Samma som jag köpte till pappa i julklapp köpte jag för att ha hos Linus. Och WOW vad bra den funkade! Jag stekte ett ägg och det blev helt perfekt utan att behöva använda varken smör eller olja! Ny favorit i köket.

Är även glad för stavmixern jag fick från mamma (används varje dag) och hälsoboken jag fick på min fest (ska gå hem och läsa i den nu, mkt intressant)!



Kommentarer
Emma

Var det paketet från mig Jenny och Linnea? :) hoppas du hittar något jobb :)

Svar: Ja det var det nog! Boken var grym! Sjukt bra skrivet, intressant och roligt! Och tog upp allt! Hann läsa ut den under min tid i Halmstad, men när jag kommer tillbaka dit igen ska jag använda mig av träningsövningarna och recepten :D så, tack tjejer! Bra present!!
Julia

2013-04-04 @ 21:40:44
URL: http://theycallmeems.blogg.se
Linnea H

Ja hoppas att det var den vi gav dig! I sådana fall vad kul att du tyckte om den! :)

Svar: Ja det var det! Den var grym :D läste ut fem sjukt fort och ska läsa den igen när jag kommer hem :D tusen tack! Ni vet vad jag gillar! Tack för att ni stöttar mig :)
Julia

2013-04-06 @ 10:03:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0