Framtidsplaner!

Vad skönt de känns. Nu ser min framtid lite ljusare ut faktiskt.

Trodde inte att det skulle hjälpa att "ta ett år ledigt" och åka till Skottland. Trodde faktiskt inte att tiden skulle hjälpa mig att komma på vad jag vill arbeta med. Men det har det faktiskt gjort!

Eftersom jag har blivit så sjukt intresserad av hälsa/träning så har jag bestämt mig för att söka till det hälsopedagogiska programmet i Halmstad. :)

Så här skriver dem:
"Är du intresserad av att arbeta med människors hälsa? Skulle du vilja bli hälsopedagog och arbeta med att främja människors välbefinnande?"
Och ja, det låter kul!

Med kurser som:
"Hälsa, livsstil och levnadsvanor"
"Hälsopedagogiska strategier"
"Hälsopedagogik i praktiken"
Och många fler!

Jag tycker ju om att hjälpa människor (funderade ju först på psykolog eller lärare men det här är nog bättre). Och det är även sånt här jag vill lära mig själv för att själv få ett bättre liv.

Så ja, det här känns jättebra. Det är en treårig utbildning. Så tanken är väl att bo hos Linus som bor 15 minuters promenad ifrån skolan! Ska även söka extrajobb där. Förmodligen till "upgrades education" (samma princip som Studybuddy) men försöker även fixa jobb på MQ vilket skulle vara ett bra sommarjobb/helgjobb!

Ja ni, jag är glad idag! :) nu har jag nåt att göra när jag kommer hem.

Här får ni en bild från igår :)



Kommentarer
Mormor

"Du är glad i dag" säger du, men du är väl alltid glad! Förstår att det är särskilt roligt komma på vad man ska syssla med. Grattis! från Morfar o Mormor

Svar: Haha vad gulligt att du tycker att jag alltid är glad. Jag försöker ofta vara positiv men man kan ju inte vara trevlig mot alla hela tiden. Därför kanske inte mamma och pappa håller med om ditt påstående ;) men då var jag iaf "extra glad" :)
Julia

2013-02-02 @ 12:25:05
Malin Carlsson

Jaha!! Så nu ska du lämna oss i ytterliggare tre år!?!!! Inte okej Julia!! :(

Svar: :( jag vet... Sjukt tråkigt. Men alla kommer väl flytta iväg så småningom iaf. Bara det att jag gör det först :/ men tråkigt att lämna er igen!
Julia

2013-02-04 @ 10:09:56
Linnea H

Åh jag blir så himla glad för din skull!!! Låter ju som en grym idé och ett roligt jobb! Du känns alltid så påhittig och redo att pröva nya saker inom typ hälsa så jag tror att du verkligen kommer passa för jobbet! Och jättefiffigt med boende ju! :D
Men komme ju sakna dig!!!

Svar: Vad gulligt du skriver! Tack! Jag hoppas verkligen det är något för mig! Jag kommer sakna dig också :( enormt!
Julia

2013-02-08 @ 14:47:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0