London <3

Tänkte passa på att skriva lite om Londonresan medan jag fortfarande har den färskt i minnet. Det var en sjukt rolig helg och allt gick hur bra som helst, vi hade sånt flyt med allt vi gjorde. Detta är mer som en dagbok för mig själv, så kommer att skriva om ALLT. Läs om ni orkar och vill. ;)
 
Fredag:
Jag fick en ledig dag här i Skottland och kunde därför fokusera bara på att packa och göra mig klar. Ungefär vid två-tiden tog jag bilen och körde mot Inverness. Parkerade på långtidsparkeringen och kände mig mycket vuxen. Begav mig in till flygplatsen som var väldigt liten. Gick genom säkerhetskontrollen och allt gick kanon. Klev på planet och det kom iväg lite tidigare än beräknat, vilket innebar att vi landade en halvtimme tidigare. Jag köpte en kycklingmacka och vatten för att ha nåt att äta när jag väntade på Linus, men hans plan var också tidigt och han kom till samma terminal som mig (vilket inte var tänkt från början). Så jag blev chockad av att få ett samtal från honom där han sa att han stod på exakt samma ställe som mig. Jag hann inte ens äta min macka!
 
Hur som helst så var det väldigt kul att se honom igen även fast det "bara" gått en månad den här gången. Vi begav oss ut till vår busstransfer som vi bokat. Vi hoppades på att komma på en tidigare buss än den vi bokat, men det var många som väntade och vi fick inte plats. Vi gick därför in till flygplatsen igen och satte oss på "Costa" för att käka ännu en kycklingmacka. Därefter gick vi ut igen till bussen och hoppade på bussen som avgick den tiden som vi bokat.
 
Då vi kom till Earl's Court tog vi oss till "underground". Därifrån tog vi tunnelbanan till hotellet vid Vauxhall. Vi fick mycket hjälp från snälla personer. Några random kom fram till oss och sa "You look lost? Do you need help?" och visade oss vilken tunnelbana vi skulle byta till.
 
När vi sen äntligen hittade vårt hotell var det över förväntan! Det såg flådigt ut redan från utsidan och insidan var ännu bättre. När vi skulle checka in frågade vi om vi kunde få ett rum lite högre upp så att vi kunde se ut lite över London. Mannen i receptionen höll på länge och tillslut sa han med glimten i ögat att han fixat ett bra rum till oss. "You'll have your own suite" sa han. Och när vi kom upp till vårt rum på 8:e våningen blev vi mer än glada. Det var sjukt fint! Ett eget vardagsrum med TV, sovrum med TV och badrum med dusch och badkar. Helt otroligt! Och ett varmt och skönt oranget sken. För samma pris som det andra rummet vi skulle haft! :) Så första kvällen stannade vi inne på hotellet. Båda helt slut efter resan dit.
 
Lördag:
Vi vaknade runt 10-11 och gick upp och gjorde i ordning oss. Vi kom ner 5 minuter försent för hotellfrukost, men vi hade ändå behövt betala 10 pund extra för det. Så vi begav oss ut på stan och letade ställe att äta. Efter att ha gått länge fick det tillslut bli Subway. Där käkade vi.... en varsin kycklingmacka! Sedan gick vi vidare och promenerade längs Themsen. På vår promenad såg vi: Big Ben, London Eye, London Bridge och Tower Bridge (och andra småsaker). Det blev en lång promenad. Så efter det satte vi oss på Starbucks. Vi började prata med de som satt runt omkring oss. Eller rättare sagt, de började prata med oss.. Ett par som frågade vilket land vi var ifrån. Och de hade gissat helt rätt på Sverige. De sa att de skulle få en au pair från Sverige i mars, så jag berättade att jag också var au pair :) Mannen i paret hade gjort alla animationer (eller effekter eller nåt :P) i "the avengers", lite coolt :) så han var där för att han var nominerad till nåt.. (bra koll man har.. men hur som helst var det lite coolt!) Pratade även med en tjej från Australien som var ute och reste på deras sommarlov.
 
Därefter tog vi tunnelbanan till King's Cross (efter att jag tjatat hela dagen om Harry Potter). Och där hittade vi perrong 9 3/4 med en halv vagn in i väggen. Man kunde ta kort på sig själv men det var världens kö. Det fanns även en Harry Potter butik där. Riktigt cool! Trollstavar, kvastar, tröjor osv. Ett riktigt fan kom in där och började storgråta av glädjetårar.
 
Vi åkte sen till Piccadilly circus och kollade på de stora reklamannonserna. Och efter det åkte vi en stor röd buss (de som är typiska för London) mot London Eye. Och hoppade sedan på London Eye och fick se världens utsikt över hela London.
 
Vi promenerade sedan hem till hotellet och gjorde oss i ordning för att gå ut och käka på restaurang. Linus bjöd mig på det som en alla hjärtans dag present, han är för fin! <3 Restaurangen var dock lite "konstig". Det var som en tapas restaurang där man bara fick smårätter (fick vi reda på efter vi beställt). Men lika bra det, jag var inte alls hungrig eftersom klockan blev närmare 10-11 när vi väl kom ut. Och den lilla maten som vi fick var suuuupergod. Gissa vad jag åt? Kyckling! :D Och vi tog även efterrätt. Jag tog glass, sorbet och färska frukter. Den godaste glassen jag ätit måste jag säga.
 
När vi var klara var det så sent att vi promenerade direkt hem till hotellet. Helt utmattade över att ha gått i säkert 5 timmar totalt den dagen.
 
Söndag:
Vi hade tänkt att gå upp i tid för hotellfrukosten men vi var så extremt trötta så vi sov lite längre. Så det fick bli frukost ute på ett café... Jag tror ni kan gissa vad vi åt... kycklingmacka!!! Så efter den helgen vill jag aldrig mer se en kycklingmacka igen haha :P
 
Väl på flygplatsen åt vi dock helgens nyttigaste mål. Sallad, makrill, bacon, ägg, soltorkade tomater osv. Så sjukt gott! Jag hade sällskap med Linus hela vägen tills jag gick in i min gate. Så vi hade verkligen timeat in våra resor bra även fast vi åkte från olika håll.
 
Tråkigt att säga hejdå, nu blir det 7 veckor tills nästa gång vi ses. Men ja, vilken perfekt helg det blev. Linus och jag har väldigt tur när vi är ute och reser tillsammans... Till skillnad från när jag är ute och reser själv. Jag ser fram emot att göra flera resor med honom. :) Och det här blir en resa att minnas!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mormor

Intressant! Men hur fick du i dig så mycket kyckling? Påminn när vi träffas att du mäste förklara samtalet ang. au pairflickan, för det fattade jag inte. Puss o kram från Morfar o Mormor

Svar: Haha ja det undrar jag också! Men det var väl inget krångligt att förstå? De skulle också få en aupair från Sverige :)
Julia

2013-02-14 @ 14:06:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0