Personlig väckarklocka

Ingen skola för Beth nu varken torsdag, fredag eller måndag. Så en riktig lång helg.

Därför ställde jag ingen klocka idag utan sa att de skulle väcka mig när de var uppe. Fick en liten sovmorgon till 07.40 och så stod de snällt vid min dörr och sa "Julia, time to wake up, time to wake up!". Tyvärr fanns det ingen snooze-funktion på denna klocka, så det var bara att kliva upp på en gång.

Jag och barnen gick ner och åt frukost och sen bestämde vi (jag) att vi skulle gå på en promenad i det fina vädret. De var först lite negativa och ville hellre stanna inne och kolla på tv. Men när vi väl var ute sa Beth hela tiden "det här är jättekul!" :)

Jag är imponerad över hur långt Lucy orkade gå med hennes små ben (jag hittade inte barnvagnen). Tror vi gick i en timme totalt, med en paus i en lekpark. De var så fina och snälla idag så det gjorde mig mycket glad. Kanske de var snälla för att det är alla hjärtans dag idag? ;) hur som helst, fint väder och snälla barn, bra början på dagen.

Snart kommer Ellies föräldrar upp och ska ta hand om barnen. Ska bli kul att träffa dem och deras hundvalp :) Just nu i 5 veckor till är det ju bara Ellie och jag här. Ben är i USA med jobbet. Jag tycker att det är kul, för jag får väldigt bra kontakt med Ellie då :) hon känns som en bra vän nu. Men samtidigt är det jobbigt, för så fort hon är borta måste jag vara med barnen. Men då är det ju bra att hennes föräldrar kan komma upp ett tag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0