34 timmars resa...

ÄNTLIGEN!!!

Framme tillslut i huset här i Elgin, Skottland efter en restid (läs väntetid) på totalt 34 timmar! Det mest komiska var kanske att jag efter 24 timmar inte kommit längre än från Halmstad till Köpenhamn (jag hade kunnat GÅTT snabbare). Sen, de resterande 10 timmarna hände det en hel del i mitt resande.

Sliten, kall, trött, hungrig... you name it. Men framme är jag och väskan har jag med mig. Vad mer kan man begära?

Morgonen började väldigt tidigt! Jag var så borta när jag vaknade på hotellrummet (efter bara en timmes sömn) att jag började smeka Saras arm... Fick nämligen för mig att det var Linus som låg bredvid mig. Blev rätt chockad när jag hörde en tjejröst! Då snurrade hjärnverksamheten igång.

Det var en rätt så skum känsla att sova på hotell med en random människa... :p men hellre det än att vara själv. "Hellre TVÅ panikslagna/förvirrade tjejer än EN ensam liten tjej"... Det har varit mitt motto under de här två dagarna och därför har jag även lärt känna massa trevliga personer :)

Vi gick i alla fall upp tidigt imorse för att vara först på plats till hotellfrukosten: 05.30! Efter att ha slängt i sig världens godaste hotellfrukost (amerikanska pannkakor, scrambled egg, yoghurt, frukter osv osv) skyndade vi iväg för att lösa krånglet med våra biljetter. De öppnade nämligen också 05.30, därför blev det stressigt.

När vi äntligen kommer fram till biljettdisken får vi höra att vi inte får plats på nåt flyg förrän det som går 13.15! (Dvs, om man inte ville stå för kostnaden själv för nåt annat plan... Det gick ju ett direktflyg med SAS men det kostade 5000kr!!! Och BA kunde inte betala detta eftersom bolagen inte samarbetar med varandra) Nähe, det var ju kört... vad gjorde man då i 6 timmar?? Ja, nu ångrade vi allt att vi redan hade slängt i oss den goda frukosten och checkat ut från hotellet. Nu längtade vi tillbaka till hotellsängarna. Lite mer sömn hade behövts!

Som tur var var det iaf samma flyg vi kom på, så vi hade sällskap hela vägen till London :) jag hade faktiskt rätt mkt flyt idag. Båda flygen gick i tid och allt funkade super! Jag fick mitt bagage fort så att jag hann med bussen till tåget (och fick betala bara typ 20 kr istället för 90kr för en taxi). MEN däremot missade jag tåget med 10 min och fick stå och vänta i 1 och en halv timme ute i kylan på nästa tåg mot Elgin.

Efter tåget fick jag ta en taxi och så var jag hemma... tillslut.

Just My Luck! <3



Kommentarer
P

Borta bra men hemma bäst och det stämmer rätt bra efter din resa. Du har iallafall fått mer kunskap i trassel på en resa än mig och då har jag rest rätt mycket.
Ha det bra däröver.

Svar: Ja, jag har fått mer erfarenhet än de flesta tror jag. Och ändå har jag bara flugit 4 ggr. Varav 3 strulat...
Julia

2013-01-08 @ 09:59:10
Mamma

Skönt att det mesta flyt på bra!Men jag förstår verkligen att du ångrade att du inte sov längre o njöt längre av den goda hotellfrukosten!!

Svar: Ja, det kan man lätt säga! :P
Julia

2013-01-08 @ 10:25:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0