Engelskakurs/Haggis

Då har jag haft min första engelskalektion. Det var bra och kul tyckte jag. Lite för lätt ibland, det var många ord som jag redan visste men som vi gick igenom för att Clara inte visste. Men det var bra för då fick jag öva på att förklara. Det var även några ord Clara fick förklara för mig.

Läraren hade med sig en "wordbox". Rätt smart tycker jag. Så allt som vi la där i är sånt som vi inte visste men som vi borde kunna. Så ska vi kolla upp dem sen varje lektion. Så bygger man på så att det blir en hel hög med små rosa lappar med ord.

Läraren hade även med sig haggis!! Jag som alltid velat testa det. Detta var en vegetarisk version dock, som tur var. Jag kom fram till att det ungefär var som pölsa. Det var inte fårmage som jag trodde utan massa gojs som man sen stoppade i en fårmage. Väldigt gott dock. :D kul att testa!



Kommentarer
P

Kul att du börjar bli vuxen och förstår att man måste prova på allt (nästan). Jättekul att du pluggar vidare på engelskan, för det kan man ha nytta av när man söker jobb.

Svar: Ja! Jag har provat det mesta nu! Är inte så kräsen av mig! Ja det är alltid bra att ha :)
Julia

2013-01-18 @ 17:31:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0