Helikopterkrasch!

En ganska stor nyhet (som även har sänts i Sverige, hörde jag från Linus), är helikopterkraschen i London. Och vet ni vad det läskigaste är? Det hände typ 500 meter från hotellet vi ska bo på om några veckor.

En helikopter har alltså krockat in i "St George's Tower". Nån slags hög byggnad med typ lyftkranar högre än själva byggnaden, och det var dessa helikoptern kraschade in i. Sedan ramlade helikoptern ner på marken, tände eld på några bilar och andra byggnader. Två personer döda (piloten och en till) och några skadade.

Så har jag uppfattat det. Vet inte om det var helt korrekt. Men hur som helst, sjukt läskigt att det hände precis där av alla ställen!!

Här är en bild (men sök på Google "helicoptercrash London" så kommer massa bilder upp):



Kommentarer
Mamma

Ja, tänk vad hemskt att gå på stan o plötsligt få en helikopter i huvudet!! Märkligt att det hände så nära ert hotell. Jag menar London är ju STORT.

Roligt att höra att min värmefilt kommer väl till pass!

Puss o kram <3

Svar: Haha ja det är nåt som inte händer varje dag vill jag lova! Nä, riktigt skumt! Och lite läskigt... Ursäkta, din värmefilt? Mormor och morfars värmefilt... Ta inte åt dig äran haha ;) men ja, jag använder den dagligen. Igår kom Beth in på mitt rum och fick lägga sig under den. När hon var tvungen att gå och lägga sig sa hon: "I wish I could sleep here under Julia's heating blanket!"
Julia

2013-01-17 @ 17:14:21
P

Det var nog inte så konstigt att det hände, för han som körde såg inget för det var kraftig dimma just då.

Svar: Nä usch! Vad läskigt!
Julia

2013-01-18 @ 17:17:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0