Nej det HÄR var värsta dagen i mitt liv...

... och även bland de bästa!

Ja jösses! Jag som trodde att det inte kunde bli värre än min förra resa.. Jag hade fel!

För det första är jag sjuk, igen! Någon slags inflammation eller nåt? Vet inte, eller bara vanlig förkylning kanske.

Sen var det så att tåget från Halmstad till Köpenhamn blev så pass försenat så att det inte kunde gå längre än till Malmö. Vi var tvungna att kliva av tåget och leta rätt på ett nytt som tog oss till flygplatsen. Jag fick sällskap av en jättetrevlig tjej som också fick lite panik och skulle till samma ställe. Vi hade sällskap enda tills våra gatear skiljde oss åt.

Jag kom på planet helt okej och alla människor var på i tid och allt. Vi började rulla men stannade sedan upp. Vi förblev väntandes.. Och väntandes och väntandes.... I nästan FEM timmar på planet!!!!! Jag hittade en ny trevlig tjej att ha panik med (min granne på planet). Eller aa, vi skrattade mest och hade roligt. Övertrött, hungrig och stress relaterar i skratt tror jag. Hon försvann dock sen i och med den stora utsållningen (alla var tvungna att lämna planet i och med att det var nåt tekniskt fel på vårt). Kändes som titanic, men istället för "kvinnor och barn" först så var det "de med speciella kort" först. Eller "de utan bagage"... Jag hamnade i sista gruppen och fick inte en plats vidare till London.

Nej, jag blev kvar här i Köpenhamn. Och gissa vad? Jag hittade en till tjej att ha panik med!! Nu har jag och min nya panikkompis (också au pair, i London) precis ätit buffé på ett hotell här på flygplatsen, sjukt gott. Vi har även världens lyxrum med dusch, badkar, tv, två fina sängar och världens utsikt. Så, kan man klaga eller??? Nej vi typ hoppade runt i glädje!

Jag hoppas bara att det löser sig imorn så är jag glad! :D känns helt overkligt. Jag väntar bara på att storräkningen ska komma imorn för hotellet. Detta är för bra för att vara sant. OCH vi får hotellfrukost imorn också!

 

 

 

 



Kommentarer
Emilia

Usch vad jobbigt det lät att sitta fast på planet i 5 timmar! ): men bra att du ändå fick en säng att sova i sen. :)
Angående räkningen på hotellet så ska du kunna få ersättning av flygbolaget eller din försäkring. :) så kolla upp det!

Svar: Jaa.. hur kan man ha sån otur? Och jag som var så nervös och frågade dig innan.. och du sa att allt var så enkelt :PNej, det blev ingen räkning ;) som tur var!
Julia

2013-01-07 @ 07:25:42
Mamma

Jag säger då det. Dina resor är något av ett äventyr,varje gång! Vilken tur att du hittade så många trevliga panikkompisar. Hoppas allt går bra idag iaf.
Pussar o kramar från mamma

Svar: Ja, det är det minsta man kan säga :pPanikkompisar är bra att ha!
Julia

2013-01-07 @ 08:49:36
Mormor

Men kära lilla vän vilka strapatser! Tur att du kan ta det onda med det goda, som man säger. Hoppas verkligen att allt ska ordna sig till slut. Och så vill jag passa på att önska dig ett gott 2013! Morfar hälsar!

Svar: Ja, riktigt hemskt! Ja, man måste vara positiv. Gott nytt år på er också :)
Julia

2013-01-07 @ 09:12:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0