Saknad!

Åhhh va kul det var att träffa barnen igen! När jag kom in i deras rum imorse fick jag ett härligt välkomnande! Lucy upptäckte mig först, hon såg att det var jag även fast det var mörkt i rummet och utbrast: "Kilia!!!" och gav mig en stor kram. Sen vaknade Beth och då fick jag en kram även därifrån. Underbart! :)

Tänk vad mycket de förändrats på bara 3 veckor, speciellt Lucy. Nu går hon mkt bättre och pratar mkt mer. Hon hade inte pottränats dock.. Bara lite grann, men än är hon inte torr. Så jag måste fortfarande byta blöjor.

Men för övrigt så har allt blivit mycket bättre och enklare nu. Lucy är inne på dagis varenda morgon (istället för 2 olika dagis samma dag och sen inget alls torsdagar och fredagar). Tisdagar är hon inne hela dagen (en halvtimme längre än förut, vilket innebär att jag kan ta Beth till hennes simning utan Lucy!).

Så jag tror att allt kommer kännas mindre stressigt nu. Skönt!

Jag träffade även en ny au pair idag, från Tyskland. Hon var mycket trevlig! Jag var över till hennes hus för att kolla vilken nivå jag låg på i engelskan (en lärare kom över). Så förmodligen ska vi ta kurser tillsammans, vi verkade vara på samma nivå. I så fall kostar det 7.5 pund per gång och sen anordnar de träffar ibland med andra elever. "Walk and talk", vilket helt enkelt innebär att man träffas, promenerar och pratar med andra elever. Ett bra sätt att lära känna nya vänner på! :)

Så allt känns jättebra faktiskt! Skönt och kul att vara tillbaka. :) Just nu sitter Beth och jag och spelar duetter på hennes nya piano!



Kommentarer
Mormor o Morfar

Det låter underbart! Vi gläds med dig! Kramar!

Svar: Tack :)
Julia

2013-01-09 @ 11:09:36
Mamma

Vilket mysigt mottagande!!

Skönt för dig att inte behöva flänga runt så mycket längre!

Perfekt att du o tyskan låg på samma nivå. Det låter som om din närmsta tid kommer att bli riktigt bra o lärorik!

Svar: Verkligen! Och Beth var så söt då hon sa att hon försökt hålla sig vaken tills jag kom hem!Ja, en lättnad. :)
Verkligen, det kommer gå fort nu tror jag :D
Julia

2013-01-09 @ 19:52:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0